La falta de vitamina D a la infantesa

El dèficit de vitamina D als nens és més comú del que sembla. Des del primer dia de vida, els nadons són alletats o reben una fórmula especial per satisfer les necessitats d’alimentació i assegurar el creixement oportú.

Moltes vegades, això no sembla suficient i s’aprecia un desenvolupament inadequat del petit. D’altra banda, els nens que ja no són lactants també poden patir alguna alteració que els impedeixi absorbir correctament el calci.

Una vitamina imprescindible per al creixement apropiat i el desenvolupament dels nens

La vitamina D consisteix en una substància imprescindible que permet assegurar l’absorció apropiada del calci i el fòsfor. El cos necessita rebre-la en proporcions adequades per tal de no comprometre el funcionament adequat de l’organisme.

⭐⭐⭐  Què passa si tens l'helicobàcter pilorí?

Es pot rebre vitamina D a partir de l’absorció d’aliments, per exposició a la llum solar o a través de la ingesta de certs medicaments. No rebre prou quantitat de vitamina D pot provocar fortes deficiències de la substància esmentada i donar origen a diferents malalties.

En els més petits, el raquitisme és una de les patologies més habituals. Aquesta afecció produeix ossos febles, descalcificats o tous, cames arquejades o atròfia del creixement.

El metge especialista farà el diagnòstic corresponent i determinarà si cal indicar algun complement vitamínic. Els nadons que estan alletant i els nens que no s’alimenten bé tenen més probabilitats de patir aquest problema.

Els requisits diaris varien segons l’edat. Els nadons necessiten 400 UI de vitamina D cada dia durant els primers dotze mesos de vida. Després, entre un i divuit anys, la dosi recomanada és de 600 UI.

Principals fonts de vitamina D

vitamina-d-salut-i-mes-terrassa-centro-medico-especialistas-nutricion
Principals fonts devitamina D | Centre Mèdic Salut i Més Terrassa

A banda dels suplements, una alimentació nutritiva és essencial. Es recomana incloure porcions adequades d’aliments fortificats com ara la llet, el cereal, el iogurt i el suc de taronja. Les sardines o tonyina enllaunada, el salmó i l’ou també contribueixen a optimitzar la salut òssia.

D’altra banda, l’exposició equilibrada a la llum del sol durant un temps aproximat entre deu i quinze minuts, unes tres vegades per setmana, serà suficient per ajudar a sintetitzar la vitamina D a la pell. És important assenyalar que els nens de pell fosca produeixen aquesta substància en menor quantitat que els de pell clara.

En tots els casos, se suggereix consultar un especialista per estimar les quantitats correctes i evitar-ne el consum excessiu.

Els millors metges especialistes a Salut i Més | Terrassa

A Salut i Més posem a la teva disposició les millors instal·lacions mèdiques i una àmplia selecció de professionals especialistes del Vallès Occidental. Vine a visitar el nostre centre mèdic al centre de Terrassa.

Necessites orientació mèdica?

Si necessites orientació mèdica, pots demanar cita amb els nostres especialistes.

Demanar cita