Vols concebre? Com assegurar que el teu cos estigui llest per a un embaràs

Al llarg dels nou mesos que dura un embaràs, el cos de la dona passa per un constant procés de transformació que comença amb la concepció del nadó fins al part (i fins i tot després). Per això, i sobretot si una és mare primerenca, és favorable anticipar-se a aquests canvis amb l’objectiu de prevenir les probables lesions o dolors que es produeixin durant el procés. La clau és incidir en cinc punts bàsics i assistir el ginecòleg abans de ser mare.

Embarazo

Consells

  • El perineu o el sòl pelvià són els músculs i lligaments que mantenen en la seva posició precisa la bufeta, l’úter i el recte. Al llarg de l’embaràs aquesta musculatura es debilita, per la qual cosa és primordial treballar-la per fer-la tan resistent com sigui possible al canvi. Hi ha certs exercicis que es poden realitzar per enfortir el sòl pelvià. Entre altres coses, els exercicis de Kegel ajudaran a evadir pèrdues quan s’esternudi o es tossa, a més de disminuir el dolor pelvià al llarg de l’embaràs. Aquests exercicis comprometen una contracció dels músculs de l’esfínter en lloc dels de glutis i cuixes. De la mateixa manera, endureixen els músculs pelvians. Són completament aconsellables des del minut u de l’embaràs. Tot i això, qualsevol classe d’exercici físic haurà de ser moderat al llarg de la gestació. És recomanable consultar qualsevol rutina d’exercicis amb el ginecòleg.
    És aconsellable dur a terme exercicis que evitin la separació de la musculatura abdominal. D’aquesta manera, mentre creixi el nadó, s’aconseguirà que els músculs abdominals de la panxa que van en vertical no se separin. Això també previndrà el dolor lumbar, el pelvià i qualsevol altre tipus de lesions.
    Respirar adequadament. Això ajudarà que els músculs del centre i del sòl pelvià es contraguin automàticament, protegint-se així davant de les lesions.
    L’exercici continu ajuda a disminuir l’hormona de l’estrès i fomentarà la fortalesa muscular i cardiovascular per suportar sense problemes el pes extra que suposa el nadó al cos. La natació, Pilates o els estiraments són tots bones opcions. Abans, però, decidir-nos per alguna pràctica esportiva és aconsellable consultar-ho amb un professional, ja que certs tipus d’exercicis poden afectar negativament l’embaràs.
    Finalment, mantenir sempre una bona postura. Això ajuda en gran manera a reduir els dolors lumbars que s’agreugen a l’embaràs.

Tens algun d'aquests símptomes?

Si teniu algun d'aquests símptomes, podeu demanar cita amb els nostres especialistes.

Cita Online